.Δυσάρεστες εκπλήξεις, που μπορούν να μεταφράζονται σε ζημιές χιλιάδων ευρώ περιμένουν όσους δεν έχουν διαβάσει τα «ψιλά γράμματα» των ασφαλιστικών συμβολαίων αυτοκινήτου.
Και αυτό γιατί, υπάρχουν μια σειρά από
περιπτώσεις, στις οποίες ο ασφαλισμένος δεν καλύπτεται και κατά συνέπεια
πρέπει να πληρώσει «από την τσέπη του» τις ζημιές που προκάλεσε.Έτσι, κατά τη διαδικασία της επιλογής ασφάλειας για το όχημά σας, αφού ενημερωθείτε...
για την υποχρεωτική ασφαλιστική κάλυψη που θα πρέπει να έχετε, για τα απαραίτητα έγγραφα που θα πρέπει να προσκομίσετε, αλλά και για το πως μπορείτε να μειώσετε το κόστος της ασφάλειας σας, καλό θα ήταν να γνωρίζετε και τις περιπτώσεις για τις οποίες η ασφαλιστική σας δεν θα σας καλύψει από οποιαδήποτε ζημιά.Αναλυτικότερα, στα περισσότερα συμβόλαια η άρση της ασφαλιστικής κάλυψης προβλέπεται όταν το ατύχημα προκλήθηκε:
Ένα σημαντικό σημείο που θα πρέπει να τυγχάνει ιδιαίτερης προσοχής, είναι η εμπορική αξία του οχήματος που ασφαλίζεται, δηλαδή η τιμή με την οποία μπορεί να πωληθεί την δεδομένη χρονική στιγμή το εν λόγω όχημα.
Η εμπορική αξία δηλώνεται από τον ιδιοκτήτη του οχήματος και μπορεί να ελεγχθεί οποιαδήποτε στιγμή από την ασφαλιστική εταιρεία, ενώ σίγουρα ελέγχεται σε περίπτωση ζημιάς. Βάσει της εμπορικής αξίας καθορίζεται και η «ασφαλιστική αξία» του οχήματος, άρα και το ύψος των ασφαλίστρων.
Όσο μεγαλύτερη η εμπορική αξία, τόσο υψηλότερο το ασφάλιστρο. Επιπλέον, βάσει της εμπορικής αξίας καθορίζεται και το ύψος της αποζημίωσης σε περίπτωση ζημιάς.
Για αυτό, λοιπόν, πριν την υπογραφή ενός συμβολαίου καλό θα ήταν να γνωρίζετε πόσο περίπου «πιάνει» το αυτοκίνητό σας στην αγορά.
για την υποχρεωτική ασφαλιστική κάλυψη που θα πρέπει να έχετε, για τα απαραίτητα έγγραφα που θα πρέπει να προσκομίσετε, αλλά και για το πως μπορείτε να μειώσετε το κόστος της ασφάλειας σας, καλό θα ήταν να γνωρίζετε και τις περιπτώσεις για τις οποίες η ασφαλιστική σας δεν θα σας καλύψει από οποιαδήποτε ζημιά.Αναλυτικότερα, στα περισσότερα συμβόλαια η άρση της ασφαλιστικής κάλυψης προβλέπεται όταν το ατύχημα προκλήθηκε:
- Από πρόθεση του οδηγού του ασφαλισμένου οχήματος.
- Από οδηγό που δεν έχει την άδεια οδήγησης που προβλέπει ο νόμος για την κατηγορία του οχήματος που οδηγεί. Αυτό ισχύει ακόμη και στην περίπτωση που έχει λήξει η ισχύς της ερασιτεχνικής ή επαγγελματικής άδειας οδήγησης κατά το χρόνο του ατυχήματος, ακόμη και αν ανανεώθηκε εκ των υστέρων, καθώς και όταν έχει αφαιρεθεί από οποιαδήποτε αρμόδια αρχή.
- Από οδηγό, ο οποίος κατά το χρόνο του ατυχήματος βρισκόταν υπό την επίδραση οινοπνεύματος ή τοξικών ουσιών.
- Από όχημα, του οποίου γίνεται διαφορετική χρήση, από αυτή που καθορίζεται στο ασφαλιστήριο ή και στην άδεια κυκλοφορίας του.
- Από τη συμμετοχή του ασφαλισμένου οχήματος σε διαγωνισμούς ή αγώνες, επίσημους ή μη (π.χ. «κόντρες»), επιδείξεις ή εορταστικές παρελάσεις, επίσημες ή μη, δοκιμαστικές διαδρομές, δοκιμές (test drive) κ.λπ.\Όταν ο οδηγός του οχήματος είναι ηλικίας κάτω των 23 ετών ή απέκτησε την άδεια ικανότητας οδήγησης, εντός του τελευταίου, πριν την ημερομηνία επέλευσης του ατυχήματος, δωδεκαμήνου, εκτός εάν έχει δηλωθεί η ιδιότητα του «νέου» οδηγού.
- Όταν το ασφαλισμένο όχημα ρυμουλκεί άλλο όχημα. Επίσης, όταν το ασφαλισμένο όχημα ρυμουλκείται, ανασύρεται ή μεταφέρεται από άλλο όχημα.
- Όταν το ασφαλισμένο όχημα κινείται σε δρόμους ή τοποθεσίες που απαγορεύεται από τις αρχές, η κυκλοφορία οχημάτων, όπως αεροδρόμια, εργοτάξια, στρατόπεδα, πεζοδρόμια, πεζόδρομοι, πλατείες κ.λπ.
- Που έχουν προκληθεί κατά τη διάρκεια μόνιμης ή πρόσκαιρης αφαίρεσης της κατοχής του ασφαλισμένου οχήματος, λόγω κατάσχεσης ή δήμευσης από οποιαδήποτε δικαστική ή άλλη διοικητική αρχή.
- Σε επιβάτες που συμφώνησαν να μεταφερθούν με όχημα, το οποίο αφαιρέθηκε από το νόμιμο κάτοχό του με αθέμιτα μέσα ή χρησιμοποιείται προς εκτέλεση εγκληματικής πράξης.
- Από πόλεμο, εχθροπραξίες, εμφύλιο πόλεμο, ανταρσία, αντίσταση εναντίον αρχής, επανάσταση ή πραξικόπημα και επίταξη κάθε είδους, καθώς επίσης από τρομοκρατικές ενέργειες, στάσεις, απεργίες, οχλαγωγίες, καθώς και από οποιαδήποτε ενέργεια αποσκοπεί στην πρόληψη, περιστολή ή καταστολή των παραπάνω γεγονότων.
- Από πυραύλους ή βλήματα, από πυρηνικά όπλα ή υλικά κατασκευής τους, από ιονίζουσες ή ηλεκτρομαγνητικές ή άλλες ακτινοβολίες ή πεδία οποιουδήποτε είδους ή από ραδιενεργό μόλυνση, από οποιοδήποτε πυρηνικό καύσιμο ή πυρηνικό απόρριμμα (κατάλοιπο) της καύσης πυρηνικού καυσίμου ή από συνέπεια ή επακόλουθό τους. Επίσης, από μόλυνση ή ρύπανση του περιβάλλοντος από οποιαδήποτε αιτία, περιλαμβανομένης της βιολογικής και / ή χημικής μόλυνσης ή ρύπανσης.
- Από σεισμό, πλημμύρα, θύελλα, καταιγίδα, χαλάζι, ηφαιστειακή έκρηξη, τυφώνα, ανεμοστρόβιλο, κυκλώνα ή άλλη φυσική διαταραχή που προκαλεί καταστροφές μαζικής εκτάσεως, καθώς επίσης και από πτώση δένδρων ή άλλων αντικειμένων, οφειλόμενη στα προαναφερθέντα φυσικά φαινόμενα. Θύελλα ή καταιγίδα υφίσταται όταν επικρατούν άνεμοι 8 μποφόρ και άνω, σύμφωνα με το δελτίο της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας.
Ένα σημαντικό σημείο που θα πρέπει να τυγχάνει ιδιαίτερης προσοχής, είναι η εμπορική αξία του οχήματος που ασφαλίζεται, δηλαδή η τιμή με την οποία μπορεί να πωληθεί την δεδομένη χρονική στιγμή το εν λόγω όχημα.
Η εμπορική αξία δηλώνεται από τον ιδιοκτήτη του οχήματος και μπορεί να ελεγχθεί οποιαδήποτε στιγμή από την ασφαλιστική εταιρεία, ενώ σίγουρα ελέγχεται σε περίπτωση ζημιάς. Βάσει της εμπορικής αξίας καθορίζεται και η «ασφαλιστική αξία» του οχήματος, άρα και το ύψος των ασφαλίστρων.
Όσο μεγαλύτερη η εμπορική αξία, τόσο υψηλότερο το ασφάλιστρο. Επιπλέον, βάσει της εμπορικής αξίας καθορίζεται και το ύψος της αποζημίωσης σε περίπτωση ζημιάς.
Για αυτό, λοιπόν, πριν την υπογραφή ενός συμβολαίου καλό θα ήταν να γνωρίζετε πόσο περίπου «πιάνει» το αυτοκίνητό σας στην αγορά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου